Odlévání hliníku I

Rád bych se začal věnovat okrajově parním strojům a všemu kolem. Dospěl jsem do stavu, kdy by bylo dobré začít s odléváním hliníku (barevných kovů). Mám tu zbytky hliníku z frézování , nepodařené testy atd..

Prvním nápadem bylo zkusit udělat pec za málo peněz na dřevěné uhlí a zkusit jak to vůbec funguje. Když jsem dělal rekonstrukci pokoje, tak mi zbyla část betonu, tak hned byl nápad. Vyvrtám vespod plechový kýbl, dám do díry 3/4 trubku kovovou zacpanou polystyrenem, zaleju betonem, a částečně beton vytlačím plastovým kyblíkem. Udržet plastový kyblík ponořený byl celkem nadlidský výkon 🙂 . Po dvou dnech schnutí, jsem plast vyndal a očistil konec trubky a vyndal polystyren. A šlo se na věc. Ven jsem vzal vysavač (foukač vzduchu) , pec, plechovou nádobu , dřevěné uhlí a nerez nádobu v které budu zkoušet tavit.

nažhaveno
teplota také celkem ušla

Vysavač musel foukat jen částečně, jinak se to spíše chladilo

Připojení vysavače a moje pec
výsledek

2.update

vysavač jsem vynechal a nahradil ventilátor

teplota šla výše

Zkusil jsem odlévat podle postupu z internetu do písku s “kočkolitem”. Výsledkem měla být jen tyč, ale myslím si, že to tvar moc nedrží, hliník byl dost pórovitý, prostě tudy je to dle mého názoru slepá cesta

Příspěvek byl publikován v rubrice Modelaření a jeho autorem je quattrohaje. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář